JOBmeal stärker sitt partnerskap, blir officiell kaffedistributör och utvecklingspartner till Brynäs - En bra start
Publicerad: 3/10
Brynäs IF kan idag stolt meddela att ett av föreningens mest förankrade samarbeten nu växer ytterligare. Det är det djupt rotade lokala Gävleföretaget, idag med verksamhet på fler orter i Mellansverige, JOBmeal - som nu blir definierad officiell kaffedistributör av Gevaliakaffet och partner på föreningens tredje högsta nivå. Partneravtalet stäcker sig likt Gevaliaavtalet till 2027 och det är ett kraftfullt sådant, hela infrastrukturen av kaffesortimentet har genomlyst och investeringar i både restraung, loge och kiosker är genomförda för att förbättra flöden och kvalitet. Det här en treparts lösning som med stor välvilja från alla parter har möjliggjort ett stort avtal för Brynäs IF.
— Först är det ju fantastiskt att få fördjupa arbetet med JOBmeal. Deras kultur och värderingar sätter en hög standard på kvalitet genom hela affären. Det här är värmande och spännande, dels kommer hela kaffeinfrastrukten få sig ett rejält lyft och dels växer man affären med föreningen. Den här satsningen är betydande och kommer att förbättra flödet och kvaliteten på Gevaliakaffet i arenan. Signalen avspeglar också företagets starka engagemang för Brynäs IF och vår strävan att skapa positiva avtryck för nästa generations Gävlebor. Självklart är satsningen också grundande för att kunna återinvestera i fler vinster både på och utanför isen, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs IF.
Genom partnerskapet kommer flödet med kaffesortimentet att utvecklas, det kommer gå snabbare att få en kaffe i alla kiosker, svinnet ur ett hållbarhetsperspektiv kommer minska och flera stationer kommer att ställas ut i arenans miljöer för att minska köer och förbättra flödet. Både i arenagångarna och på logevåningen. Något som förhoppningsvis leder till en förbättrad upplevelse i Monitor ERP Arena - mot regionens bästa mötesplats.
JOBmeal är precis likt Gevalia väldigt måna om sina avtryck lokalt och är därför också målmedvetna om sin satsning inom Brynäs IF och En bra start.
– Våra kaffekoncept är framtagna för att du, dina medarbetare och gäster ska få njuta av riktigt gott kaffe på jobbet varje dag. Alla vet vad det betyder, att få serva Gävlebornas älskade Brynäs Gevaliakaffe, det är vi stolta över. Vi vill bidra till ökad trivsel och ett större engagemang hos alla, en god kopp kaffe är viktigt. Vad som också är viktigt är vår vilja att ge tillbaka till samhället där vi är verksamma, vi vill att nästa generation ska få växa upp tryggt och och bli Brynäsare och dricka gott kaffe hela livet. Genom arbetet Brynäs IF gör inom ramen för En bra start och föreningens unika påverkan på människor, den unika positioneringeb, den ser vi stor affärsnytta i. Vi har bestämt oss för att växla upp vårt engagemang och visa vilket ansvar vi tillsammans tar, sedan att vi kommer förbättra hela infrastrukturen för kaffet på arenan, det är vi jättestolta över, säger Jonas Ahlborg, VD JOBmeal.
Gevalia, med sitt ursprung och kafferosteri i Gävle, delar en djup tradition och historia med Brynäs IF. Att distribuera kaffet till Monitor ERP Arena och underhålla hela logistiken med flöden och infrastruktur, där har JOBmeal levererat tjänster förtjänstfullt i många år. Nu växer partnerskapet ytterligare. Det här är en unik trepartslösning där alla partner har visat stor välvilja för att driva affärsutvecklingen framåt.
Att förbli en partner på den här nivån, det är en bekräftelse på JOBmeals stöd för Brynäs IF, både på och utanför isen, där initiativet "En bra start" spelar en betydande roll i partnerskapet.
– Vi är otroligt tacksamma för den kreativitet som både JOBmeal och Gevalia har visat genom hela processen. Nu känns det väldigt bra att vi har fått alla bitar på plats, det här betyder att vi med våra defilerande roller kan fördjupa arbetet om fler goda Gevaliakoppar i regionen, för nästa generation och för alla Brynäsare. Här är vi tre parter som vill skapa fler vinnare på och vid sidan av isen, vi ser mer tillförsikt fram emot att få utveckla det här partnerskapen, avslutar westerlund
För mer information, vänligen kontakta:
Jakob Westerlund
Kommersiell chef, Brynäs IF
E-post: jakob.westerlund@brynas.se
Jonas Ahlborg
VD, JobMeal
E-post: Jonas.Ahlborg@jobmeal.se
Om En bra start
En bra start är en verksamhet inom Brynäs IF som fokuserar på social hållbarhet och strävar efter att bygga långsiktiga lösningar med dokumenterade samhällseffekter utifrån givna samhällsutmaningar. Verksamheten syftar till att skapa sammanhang där gemenskapen stärker utvecklingen för barn och unga samt att öka förutsättningarna för att barns rättigheter blir tillgodosedda och uppmärksammade. Just barn och unga är vår utpekade målgrupp utifrån betydelsen av tidiga och förebyggande insatser i livet för att skapa ett socialt hållbart samhälle.
Läs mer på brynas.se/enbrastart
Besök JobMeals hemsida på: jobmeal.se