– Vi hjälper till att skriva era nyheter och skicka ut pressrelaser.

Start

– Vi hjälper er att skriva nyheter och skicka ut pressreleaser.

foodoras restauranger i Norden börjar sälja via Instagram

foodoras restauranger i Norden börjar sälja via Instagram

Foodoras restauranger i Norden börjar sälja via Instagram

Publicerad: 6/8

Instagrams ägare Facebook gör det lättare för människor att stödja sina lokala restauranger. Genom foodora och Instagram kan människor nu göra en beställning direkt via restaurangens Instagramkonto och få leverans en kort tid efter.

Coronavirus-pandemin förändrar vårt sätt att leva och komma i kontakt med andra. Tack vare Instagram och foodora är det nu lättare för lokala företag att återhämta sig.

Instagram har lanserat åtgärdsknappar som restauranger och caféer kan lägga in i sina Instagramprofiler så att kunderna lättare kan beställa hemkörning av mat direkt från Instagram. När följaren trycker på knappen beställ mat i Instagram-profilen eller på dekalen matbeställningar i Instagram-händelse omdirigeras följaren till foodoras tjänst där de kan beställa hemleverans eller pick up.

– Detta är ännu ett sätt att stärka det lokala näringslivet, som är Sveriges motor. Att innovativa bolag väljer oss som partner ser jag som ett kvitto på att vi driver en bra och uppskattad verksamhet. Vi är nordens största marknadsplats för hemleverans som attraherar nydanande samarbetspartners säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige

– Vi vet att företag kämpar hårt under dessa utmanande tider och vi tittar konstant på lösningar som gör det möjligt för konsumenter och företag att interagera med varandra via våra plattformar, särskilt då fysiska interaktioner inte är att rekommendera. I maj presenterade Facebook en möjlighet för människor att beställa mat direkt via restaurangers konton på Instagram, och vi är glada att foodora är nu en partner som gör det möjligt för människor att på ett säkert och enkelt sätt handla från restauranger i hela Norden, säger Sam Rihani, Sverigechef Facebook.

Samarbetet har påbörjats och foodoras restaurangpartners kan redan idag välja att applicera tjänsten i Instagram.

Om foodora
foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero Holding med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i mer än 40 länder. Vi har idag över 4000 anslutna restauranger i Sverige som erbjuder utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare 1 500 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik/produktutveckling.

Mer information finner du på www.foodora.se

Artikeln är publicerad i den här och flera nyhetskanaler av den svenska presstjänsten Presstjänst - den svenska skrivbyrån för företag och organisationer. Vill ni ha hjälp med att skriva era nyheter samt publicerade och distribuerade till flera svenska nyhetstjänster, journalister och nättidningar? Vänd er då till http://www.presstjanst.se i samarbete med http://www.svenskpress.se.

Presstjänst

Publicerat via SvenskPress.se av...

Presstjänst

Presstjänst är en svensk skrivbyrå och presstjänst som hjälper företag och organisationer att nå ut med sina nyheter. Från enkla nyhetsuppdateringar till att vi formulerar, publicerar och distribuerar... Läs mer

Se alla nyheter »

Hans Skruvfors, vd foodora Sverige

Hans Skruvfors, vd foodora Sverige

Anmäl dig till nyhetsbrevet och bli uppdaterad om det senaste från
Svensk Presstjänst

  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?

Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att fortsätta surfa godkänner du detta. Läs mer

OK