– Vi hjälper till att skriva era nyheter och skicka ut pressrelaser.

Start

– Vi hjälper er att skriva nyheter och skicka ut pressreleaser.

Därför lönar det sig att vara med i effectplus.se

Publicerad: 19/6, 2019

I möten med nya människor lär man sig ofta nya spännande saker. Jag var nyligen på ett mycket intressant lunchmöte med affärsnätverket BNI. Där berättade en för mig ny bekantskap som är bilhandlare en kort historia som satte gång många tankar i mitt huvud.

Han berättade nämligen att för ett antal år sedan så var genomsnittskunden för att köpa en ny bil i genomsnitt in i bilhallar sju gånger innan man slutligen bestämt sig för handlare, märke och modell och slutligen gjort affär.
Nya studier visar att idag är genomsnittskunden endast besöker bilhallen 1,2 gånger innan köp! Kunden vet alltså redan allt om vad den vill ha och har i princip bestämt sig för både färg, utrustning och har sannolikt även både en idé och kalkyl för finansiering.
Det skall alltså till en riktigt dålig eller rent av oförskämd säljare på plats för att skrämma bort kunden till en annan handlare eller skapa så pass mycket osäkerhet att kunden "behöver" komma tillbaka.

Vad betyder då det här för er som verksamhetsansvariga, marknadsförare och säljare? Jag är nämligen övertygad om att det här gäller flera, om inte i de flesta branscher?
Jo, i alla fall två konkreta saker:
1. Ni måste vara betydligt bättre på att knyta relationer i flera olika forum och nätverk utanför era egna arbetsplatser.
2. Ni måste ha en plan för hur ni arbetar med PR och får ut ert budskap. För som ni märker i berättelsen ovan så har ju merparten av alla kunder gjort sin hemläxa och "googlat" massor innan de gör affär.

Kunderna har ju dels frågat runt och sökt information i sina naturliga nätverk efter de produkter och tjänster de planerar att handla. Sedan har de naturligtvis Googlat för att söka information och få bekräftelse på att kanske just ni har det bästa erbjudandet för dem.

Genom att vara medlemmar i effectplus.se så har du och även dina kollegor massor av fördelar där inte minst de två punkterna ovan väger mycket tungt.
1. Ni får under året mängder av inbjudningar till mängder av intressanta och lärorika möten och evenemang av våra samarbetspartners och medlemmar. Vi samarbetar i olika former med flera andra nätverk och våra medlemmar har med jämna mellanrum aktiviteter där de välkomnar er och alla andra medlemmar.
2. Ni kan publicera alla era nyheter, evenemang och erbjudanden i effects unika PR-plattform så att era budskap via nyhetstjänsten SvenskPress.se automatiskt publiceras sökmotoroptimerat där och i flera webbtidningar som bl.a. Foretagsbladet.se och Gestrikemagasinet.se
Se exempel på hur man kan publicera en nyhet i flera kanaler på länken här https://effectplus.se/nyheter-i-flera-kanaler

Har du ännu inte registrerat dig personligen så gör det kostnadsfritt direkt på länken här https://effectplus.se/bli-medlem. Bifoga ett personligt foto. 30 dagars fritt Premiummedlemsskap ingår utan förpliktelser i övrigt.


För samverkan och påverkan, utan er ingen effect.


Joe Formgren
med kollegor
070-679 79 00
joe@formgren.com
Mer info om effectplus.se och samarbetspartners här effectplus.se/om-oss
Presstjänst

Publicerat via SvenskPress.se av...

Presstjänst

Joe Formgren är kommunikationsstrateg och marknadsförare. Grundare av SvenskPress.se genom Gestrike Media AB och delägare i Precis Reklam AB samt affärsnätverket effect plus+. 2018 lanserade han tills... Läs mer

Se alla nyheter »

Anmäl dig till nyhetsbrevet och bli uppdaterad om det senaste från
Svensk Presstjänst

  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?

Om cookies och datainsamling

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Vår webbplats är skapad med publiceringssystemet Yodo, och använder sig av så kallade "tillfälliga cookies" eller "session-cookies" som lagras tillfälligt och försvinner när du stänger ned din webbläsare.

Ifall du loggar in till vår webbplats, så används även så kallade "varaktiga cookies", som sparas på din dator i upp till trettio dagar, eller tills dess att du själv raderar dem. En varaktig cookie används också för att komma ihåg ifall du valt att stänga den ruta som informerar om att cookies används på webbplatsen.

Cookies används dels för att optimera webbplatsens funktion och anpassa den efter dina önskemål, dels för att kunna analysera statistik så att vi kan göra webbplatsen bättre för dig som besökare och kund. Webbplatsens funktionalitet är dock ofta, till viss del, beroende av tillfälliga cookies (exempelvis för att du ska kunna lägga artiklar i varukorgen, genomföra köp, för att du ska kunna hålla dig inloggad, eller för att förhindra spam i kontaktformulär).

Om du vill undvika cookies kan du konfigurera din webbläsare så att cookiefilerna inte laddas ner i din dator. Tillfälliga cookies är, som ovan framgått, dock nödvändiga för att navigera på vår webbplats.

Den data som lagras i våra cookies används endast för att rent tekniskt kunna möjliggöra användandet av våra tjänster. Vi sparar ingen personlig information i cookies på besökarens dator.

Utöver våra egna cookies så kan förstapartscookies från Google Analytics 4 (i enlighet med rådande GDPR-lagar) förekomma. Detta för att spara besöksstatistik, i syfte att kunna optimera vår webbplats och närvaro på nätet.

Ja eller Nej till cookies?

Du kan själv acceptera att ta emot cookies eller inte. Webbläsare som Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome och Opera tar emot cookies automatiskt, men du kan ändra dina personliga inställningar så att du inte accepterar Cookies. Om du väljer att stänga av möjligheten att ta emot cookies så kommer många webbplatser inte kunna ses eller utnyttjas maximalt.

Hur stoppar jag cookies?

Din webbläsare ger dig möjlighet att blockera cookies. Olika webbläsare och versioner av webbläsare fungerar på olika sätt, och kan skija sig åt i hur man ändrar dessa inställningar. Nedan finns länkar till instruktioner för några av de vanligaste webbläsarna:

Datainsamling och datalagring

Webbplatsen kan använda sig av Google Analytics och liknande tjänster för att samla in data om ditt besök på webbplatsen. Ingen personlig data sparas, utan endast information om själva besöket i sig, det vill säga länkklick, sidvisningar, hur länge en viss sida har visats och liknande. Informationen kan användas av oss för att analysera hur besökare använder vår hemsida, samt för att i framtiden kunna förbättra och optimera innehåll och funktion på hemsidan. Informationen kan också användas av Google (eller motsvarande leverantör) för att optimera information och annonser, så att du får mer relevanta/personliga sökträffar eller annonser i leverantörens övriga tjänster.

Har du vidare funderingar kring hur cookies och datainsamling används på vår webbplats, vänligen kontakta oss!

Stäng

Denna webbplats använder cookies
Vi använder cookies och datainsamling i enlighet med rådande GDPR-lagstiftning för funktion och bästa möjliga upplevelse för den här webbplatsen.
Du behöver godkänna detta som besökare - Läs mer här »

Acceptera alla Endast nödvändiga