Bildspel bild #1
Bildspel bild #2
Bildspel bild #3
Bildspel bild #4
content computerhall

I dagens snabbt föränderliga medielandskap är det av yttersta vikt för företag, organisationer och enskilda individer att hitta effektiva sätt att sprida sina nyheter och budskap till en bredare publik. En väl beprövad metod som har visat sig vara särskilt framgångsrik är att använda intervjuer som content. En mycket kraftfull metod för att sprida era nyheter och budskap.

Genom att delta i intervjuer framstår du eller er representant som en både relevant och intressant expert inom sitt område som skapar engagerande och autentiskt innehåll som inte bara lyfter fram nyheter och budskap utan också etablerar trovärdighet och tillit hos era målgrupper. Intervjuer är med andra ord mycket väl lämpade att användas som seo-optimerad content.

Att använda intervjuer som content skapar trovärdighet och auktoritet
När du intervjuas inom ditt område ger du din publik och målgrupper värdefull insikt och kunskap. Detta hjälper till att etablera dig som en trovärdig källa och auktoritet inom ämnet. Genom att associera ditt varumärke eller din organisation med andra kunniga och inflytelserika personer, s.k. namedropping, så stärker och ökar du intresset och därmed spridningen av intervjun.

Berätta en personlig historia

Intervjuer ger möjlighet att skapa personliga berättelser som kan engagera din publik på en mer känslomässig nivå. Genom att dela dina erfarenheter och tankar når ni fram till människor på ett mer djupgående sätt, vilket gör det mer sannolikt att de tar till sig ert budskap.

Använd olika eller kombinerade format för olika kanaler
Intervjuer kan presenteras i olika format för att passa olika målgrupper och plattformar. Du kan publicera skriftliga intervjuer på din webbplats eller i nyhetsbrev, göra ljudintervjuer som podcastavsnitt eller filma intervjuerna för att dela på sociala medier eller video-plattformar.

Exempel på kanaler att publicera intervjuer

Er egen webbplats är naturligtvis den viktigaste och grundläggande platsen att publicera nyheter och intervjuer om ditt företag eller organisation. Oavsett om ni producerat den själva eller länkar till externa medier. Här kan ni ha en nyhetssektion där du kontinuerligt uppdaterar med intervjuer och andra relevanta nyheter för dina besökare.

Branschspecifika nyhetssajter, presstjänster och sociala medier

Undersök vilka nyhetssajter som är mest relevanta för er bransch och målgrupp. Om innehållet är intressant och relevant har du goda chanser att få din nyhet publicerad.
Dela sedan intervjuerna på dina företags- och personliga profiler på sociala medier som Facebook, LinkedIn och YouTube m.fl. Använd relevanta hashtagg och tagga de personer som deltar i intervjun för att öka spridningen och engagemanget. Tänk på att du kan dela dina artiklar från både den egna hemsidan men ofta får det större genomslag och uppskattas mer av målgruppen om artikeln är publicerad i externa mediakanaler.

Podcasts och videoplattformar

Om det har producerats ljud- eller videoinspelningar av intervjuerna, överväg att publicera dem på populära podcast- och videoplattformar som YouTube, Spotify eller Apple Podcasts. Detta ger dig en chans att nå en helt ny publik.

Intervjuer i ert nyhetsbrev

Om ni har en prenumerationsbaserad nyhetsbrev, inkludera intervjuer som en naturlig del av innehållet. Detta ger prenumeranterna en extra fördel och ökar chansen att de kommer att dela innehållet med sina nätverk.

Att använda intervjuer som content är alltså en mycket kraftfull metod för att sprida dina nyheter och budskap på ett engagerande och autentiskt sätt. Genom att intervjuer kan ni på ett enkelt och samtidigt mycket trovärdigt sätt leverera era nyheter och information som etablerar er auktoritet inom ert område och bygger tillit hos er målgrupp. Genom att publicera intervjuerna på olika plattformar, inklusive er egen webbplats, branschspecifika nyhetssajter och sociala medier, når ni ut till en bredare publik och maximerar exponeringen av era nyheter. Ta chansen och börja använda intervjuer som en kärnkomponent i din content-strategi för att nå framgång med dina budskap.

Välkomna att kontakta oss om ni också vill göra en intervju. Kontakta mig direkt eller fyll i formuläret nedan.

Joe Formgren
Presstjänst
070-679 79 00

content computerhall
social medias
target groups
...

Skickar formuläret...

Kontakta oss genom att fylla i formuläret nedan om ni också vill ha hjälp med att formulera, publicera och distribuera nyhetsuppdateringar eller intervjuer för er hemsida eller pressreleaser till alla era kontakter samt regionala och nationella medier.  Ingen nyhet är för stor eller liten. Dessutom blir alla sökbara på nätet.

  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?